PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na modernizację ok. 19-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 273, czyli tzw. magistrali nadodrzańskiej. Inwestycję, mimo najtańszej oferty nie zrealizuje, konsorcjum hiszpańskiej grupy Construcciones y Promociones Coprosa.
Zadanie dotyczy trasy na odcinku Czerwieńsk Towarowy - Bytnica w woj. lubuskim. Termin realizacji to 1 grudnia 2014 r., a kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była najniższa cena.
Najtańszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum Coprosa Polska, Construcciones y Promociones Coprosa, Trans-Bud-Projekt z Warszawy, które chciało zrealizować prace za 38,49 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 49,2 mln zł brutto.
Oferta konsorcjum została jednak wykluczona przez zamawiającego, gdyż wskazana w ofercie osoba, która miałaby w trakcie kontraktu pełnić funkcję kierownika budowy, posiadała niespełna czteroletnie doświadczenie zawodowe na tym stanowisku. Tymczasem PKP PLK wymagało co najmniej pięcioletniego doświadczenia.
Całość artykułu
kliknij tutaj